الکتروهایپر, بلاگ

مهم ترین قطعات الکترونیکی ضبط خودرو

یک عدد ضبط خودرو که از قطعات الکترونیکی ضبط خودرو در آن استفاده شده است

برد های الکترونیکی را می توان قسمتی جدایی ناپذیر از دستگاه های دیجیتال به شمار آورد. از تلویزیون و یخچال گرفته تا قطعات الکترونیکی ضبط خودرو که در دسترس افراد وجود دارد، همگی دارای برد هایی هستند که قطعات روی آن ها نصب می‌گردد.

یکی از وسایلی که دارای برد الکترونیکی بوده و به وفور نیز استفاده می‌شود، دستگاه پخش و ضبط خودرو ها می‌باشد.

ضبط خودرو از یک برد تشکیل شده است که مهم ترین قطعات الکترونیکی ضبط خودرو روی آن نصب می‌گردد. خازن ها، مقاومت، ترانزیستور و مابقی قطعات، از جمله اجزای مد نظر ما هستند.

هر یک از قطعات یاد شده در صورت درست کار نکردن سبب اختلال در عملکرد ضبط خودرو می‌گردند و خروجی مورد نظر را تولید نمی‌کنند.

البته امروزه خودرو های جدیدی که تولید می‌شوند از سیستم صوتی قابل قبولی نیز برخوردار هستند تا بتوانند هر چه بیشتر رضایت مشتریان را جلب نمایند.

داستان سیستم های صوتی از دهه 1920 میلادی با ساده ترین نوع که فقط توانایی اتصال به ایستگاه های رادیویی را داشت آغاز شد و تا به امروز با پیشرفته ترین سیستم ها همچون آمپلی فایر، هدیونیت و … به کار خود ادامه می‌دهد.

دو عدد از قطعات الکترونیکی ضبط خودرو در کنار یک ضبط و ریموت ماشینکاربرد قطعات الکترونیکی در ضبط خودرو

قطعات الکترونیکی ضبط خودرو که در هر ضبطی می توان یافت به چند مورد تقسیم می گردد. از جمله این قطعات هدیونیت، کامپوننت، توییتر، ساب ووفر و ووفر، دیود های LED و…

هر کدام از قطعات الکترونیکی ضبط خودرو وظایف خاصی را بر عهده دارند؛ به عنوان مثال می توان هدیونیت ها را نام برد.

در هدیونیت ها که همان قابی است که قطعات و برد داخل آن قرار می گیرند، از خازن ها و دیود های LED استفاده شده است.

به کمک دیود هایی که تعبیه شده اند، نمایشگر ضبط روشن شده و به اطلاعات ضبط را به نمایش در می آورند.

مورد بعدی و بسیار مهم شناخت قطعات CHIP و SMD روی مدار است، چرا که مسیریابی مدار و ولتاژ گیری از طریق آن ها انجام می شود و عیب یابی ضبط از همین طریق است.

پس از موارد فوق، به مهم ترین مورد از قطعات الکترونیکی ضبط خودرو برخورد می کنیم و آن IC صدا می باشد که در واقع خروجی صدای ضبط خودرو به واسطه همین قطعه است.

از دیگر قطعات الکترونیکی که در ضبط خودرو تعبیه شده اند نیز می توان IC بلوتوث، IC یو اس بی، IC پنل نمایشگر، چیپ های مرکزی و چیپ کنترل کننده اشاره نمود.

دو عدد آی سی صدا ضیط خودرومهم ترین قطعات الکترونیکی ضبط خودرو

قطعات الکترونیکی فراوانی روی ضبط خودرو های امروزی که حالت پیشرفته نیز به خود گرفته اند وجود دارد، با این حال برخی از این قطعات از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

شاید بتوان گفت که IC صدا مهم ترین قطعه ای است که روی برد ضبط خودرو ها نصب می گردد. وظیفه محول شده به IC صدا، خروجی است که سرنشینان خودرو می شنوند.

اسپیکر ها و توییترها و همچنین ووفر و ساب ووفر همگی به این قطعه اتصال دارند و فرکانس های مختلف صدا را دریافت و تولید می کنند.

پس از IC صدا نیز می توان IC نمایشگر را جزو مهم ترین قطعات الکترونیکی ضبط خودرو نام برد، امروزه مشاهده می شود که ضبط هایی تحت عنوان INDASH طراحی و تولید می گردند که علاوه بر پخش موسیقی، به واسطه نمایشگر های بزرگی که دارند، توانایی پخش ویدیو نیز به آن ها اضافه شده است.

ضبط های امروزی قابلیت های بیشتری نیز به همراه داشته و IC اتصال تلفن همراه به ضبط یعنی بلوتوث نیز به آن ها افزوده شده است.

از این طریق می توان تماس های ورودی را نیز از طریق ضبط خودرو پاسخ داد. علت دیگر مهم بودن این قطعه اتصال دوربین عقب خودرو به نمایشگر ضبط است؛ زمانی که خودرو در حال حرکت رو به عقب است نمایشگر ضبط خودرو قسمت پشت سر خودرو را نشان می دهد.

[aparat id=’oZCIO’]

ولوم ضبط ماشین و کاربرد

قطعه ولوم ضبط خودرو در واقع از یک مقاومت تشکیل شده است که روی برد اصلی ضبط صوت نصب گردیده است.

راننده یا دیگر سرنشینان خودرو زمانی که اصطلاحا ولوم را بالاتر می برند در واقع میزان مقاومت را کاهش می دهند و به این صورت حجم صدای بیشتری از اسپیکر های عقب ماشین یا اسپیکر های موجود در درب ها خارج می شود.

دکمه ولوم صدا در ضبط های مختلف اشکال متفاوت دارد اما در ضبط هایی که در سالیان اخیر تولید و روانه بازار شده است همان شکل دایره ای برای دکمه ولوم صدا در نظر گرفته شده است.

در واقع حالت گرد بودن ولوم صدا، ارگونومی بهتر داشته و کاربر نیز به سادگی می تواند ولوم صدا را کاهش یا افزایش دهد.

البته برخی از ضبط صوت های پیشرفته تر نیز دارای کنترل هستند که دیگر نیاز به چرخاندن ولوم صدا روی پنل ضبط وجود نداشته و به صورت بی سیم میزان مقاومت ولوم صدا را تغییر می دهد.

مقاومت ولوم صدا بر برد اثر گذاشته و به تبع آن نیز دستور خروجی صدا از IC  صدا تغییر پیدا می کند و حجم خروجی صدا نیز متغیر می گردد.

آی سی ضبط صدا یکی از قطعات الکترونیکی ضبط خودروآی سی صدا و کاربرد

اینکه سیستم ضبط و پخش خودرو از قطعات الکترونیکی متنوعی تشکیل شده است کاملا صحیح است اما نکته مهم، عملکرد صحیح IC  صدا است.

بدون عملکرد صحیح و درست IC  صدا، دیگر هیچ گونه واکنشی از اسپیکر ها و دیگر اجزا همچون ووفر، ساب ووفر و توییتر ها دیده نمی شود.

همین موضوع سبب شده است تا مهم ترین قطعه الکترونیکی ضبط خودرو آی سی صدای آن نام برده شود و نبود این قطعه به معنای عدم کارایی تمام سیستم صوت خودرو محسوب می شود.

به طور دقیق تر، IC صدا دستورات رسیده از CHIP اصلی را دریافت نموده و با توجه آن به هر یک از اسپیکر های متصل به ضبط خودرو از قبیل اکتیو، پسیو، تیوتر، ووفر و ساب ووفر دستور خروج فرکانس خاصی از صدا را ارسال می کند.

یک عدد ضبط ماشین و قطعات الکترونیکی ضبط خودروقیمت و نحوه خرید قطعات الکترونیکی ضبط ماشین

با توجه به اینکه اکثر قطعات نام برده شده بصورت وارداتی هستند، قیمت آنها بر اساس نرخ روز ارز محاسبه می‌شود. البته در برخی شهر ها نیز اختلاف قیمت مشهود اس.

مثلا فروشنده قطعات الکترونیکی در مشهد آی سی صدا را با اختلاف قیمتی نسبت به فروشنده قطعات الکترونیکی دیگری در شهر تهران به فروش می‌رساند.

برای خرید این قطعات می‌توانید با مشاوران قطعات الکترونیکی الکتروهایپر تماس حاصل نمایید.

نتیجه

در این مقاله به معرفی مهمترین قطعات الکترونیکی ضبط خودرو پرداختیم و دانستیم که این قطعات کدامند. اطلاعاتی در مورد آی سی صدا و آی سی نمایشگر به شما ارائه دادیم ، همچنین در مورد ولوم ضبط ماشین و برد آن توضیحاتی دادیم تا قبل از خرید در مورد این دو قطعه مهم دانش کافی درباره آنها را داشته باشید.

منابع: powerelectronicsnews , bja

قطعات الکترونیکی الکتروهایپر

سوالات متداول

  • آی سی صدا ضبط ماشین تا چند وات مقاومت دارد؟

آی سی های ضبط ماشین مدل های مختلفی دارند که هرکدام میزان متفاوتی از ولتاژ ها را می‌توانند تحمل کنند. و برای همه آی سی های صدا محدوده تحمل وات یکسان نست.

  • علت سوختن مداوم آی سی ضبط خودرو در چیست؟

بطور کلی 2 علت عمده را می‌توان نام برد: یکی عدم نصب درست اتصالات و اجزا به یکدیگر و دوم استفاده از آی سی های نامرغوب.

 

لیست تمامی محصولات آی سی ها فروشگاه بزرگ الکترو هایپر را میتوانید در این قسمت مشاهده کنید:
?????
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۴ از ۵
از مجموع ۱۸ رای
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

6 دیدگاه در “مهم ترین قطعات الکترونیکی ضبط خودرو

  1. مهسا گفت:

    بسیار عالی

  2. يوسف گفت:

    ضبط ماشينم خراب شده و دنبال قطعه هستم براش چيكار كنم؟

    1. seomanager گفت:

      سلام، برای اطلاع از قطعات موجود با تلفن 05137052400 تماس حاصل فرمایید.

  3. رضا شهریاری گفت:

    ممنون بابت خدمات عالیتون

  4. علی گفت:

    سلام. کیفیت قطعات الکترونیکی ضبط خودرو چقدر روی کارایی و دوام آن تاثیر داره؟

  5. حامد گفت:

    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *