ال ای دی هایپر, بلاگ

قیمت و خرید چیپ ال ای دی در مشهد

یک چیپ ال ای دی در مشهد

بدون شک شما نیز لامپ‌های ال ای دی را در وسایل مختلف به وفور مشاهده کرده‌اید و حتما قصد خرید چیپ ال ای در مشهد را داشته و یا دارید. این لامپ‌ها دارای انواع مختلفی بوده که در صنایع گوناگون دارای جایگاه ویژه‌ای هستند.

در لامپ ال ای دی قطعات و تراشه‌‌های متعددی وجود دارد که هریک برای تبدیل انرژی الکتریکی به نورانی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد این‌که چیپ LED به چه چیپ هایی گفته می‌شود و چگونه می‌توانید انواع چیپ ال ای دی در مشهد را به راحتی تهیه کنید.

چیپ LED  چیست و چرا چیپ ال ای دی در مشهد پر استفاده ترین قطعه الکترونیکی است؟

درواقع چیپ ال ای دی یکی از قسمت‌های اساسی در لامپ‌های LED  است که روی نقطه اتصال PN  تمرکز دارد. لازم است بدانید که کلمه led  مخفف شده عبارت Light Emmiting Diode  است. این عبارت به معنای تابنده نور می‌‌باشد. تمامی چیپ‌های led  متشکل از عنصرهای نیمه رسانا هستند.

شایان به‌ذکر است که نیمه رسانا‌ها در دو نوع مثبت و منفی وجود دارند. در نیمه رسانا مثبت حفره‌های بیش‌تری وجود داشته و منفی نیز الکترون بیش‌تری وجود دارد. زمانی‌ که این دو نوع در کنار یک‌ دیگر قرار بگیرند، یک دیود به‌ وجود آمده که جریان برق به‌راحتی از آن عبور خواهد کرد.

ماده تشکیل دهنده چیپLED  سیلیکون مونوکریستالین است که انرژی الکتریکی را به‌صورت مستقیم به نور تبدیل خواهد کرد. این چیپ درحقیقت اصلی‌ترین عضو در لامپ های ال ای دی محسوب شده و نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و به همین دلیل چیپ ال ای دی در مشهد یکی از پر استفاده ترین قطعات الکترونیکی است.

ساختار یک چیپ ال ای دی در مشهداجزای چیپ LED

چیپ‌های led  از یک سمت به قسمتی از منبع تغذیه که دارای الکترود مثبت است، اتصال داشته و از قسمت دیگر به براکت وصل می‌شود که الکترود آن منفی است‌. برای پوشش‌دهی کل چیپ نیز از ماده‌ای به‌نام رزین اپوکسی استفاده می‌گردد.  به‌طور کلی چین‌های نیمه رسانا در لامپ‌های ال ای دی از دو قسمت تشکیل شده که عبارتند از:

نیمه‌رسانا مثبت

این نیمه‌رسانا در چیپ LED  دارای حفره‌های متعددی است.

نیمه‌رسانا منفی

دراین بخش تعداد بسیار زیادی الکترون وجود دارد.

زمانی‌که این دو نیمه‌رسانا به یک‌دیگر اتصال پیدا می‌کنند، میان آن‌ها نوعی اتصال P-N  صورت خواهد گرفت‌. وقتی‌که جریان از طریق یک سیم وارد چیپ ال ای دی شود، الکترون‌های موجود در نیمه‌رسانا منفی به بخش P می‌روند.

در این بخش مجددا حفره‌ها و الکترون‌ها با یک‌دیگر ترکیب شده و انرژی حاصل به‌صورت فوتون، تابانده می‌شود. در نتیجه طول موج نورهای ال ای دی به‌وجود می‌آیند، توسط  مواد موجود که تشکیل دهنده نقطه PN  هستند، مشخص خواهد شد.

[aparat id=’mocWi’]

انواع چیپ ال ای دی در مشهد

به‌طور کلی چیپ ال ای دی در مشهد در دو مدل وجود دارد که عبارتند از:

چیپ DOB

این تراشه دارای یک پایه سرامیکی است که از چیپ DOB در مشهد برای نورهای پایین استفاده می‌شود و درایور led در این نوع چیپ بر روی برد اصلی قرار دارد و جدا از آن نیست.

نمونه ای از یک پیپ ال ای دی که به چیپ سی او بی معروف استچیپ ال ای دی COB

این چیپ بسیار قدرتمند بوده که به‌طور مستقیم با یک مدار چاپی بهینه‌سازی می‌شود. از چیپ COB در مشهد برای روشنایی سالن های بزرگ و سوله ها استفاده می‌شود.

موارد استفاده و کاربرد چیپ ال ای دی در مشهد

همان‌طور که در ابتدای متن نیز گفته شد، چیپ‌های led جهت تولید لامپ‌های ال ای دی مورد استفاده قرار می‌گیرند‌.‌ می‌توان گفت که هرچیپ مهم‌ترین بخش لامپ‌ محسوب می‌شود، زیرا برای تبدیل انرژی الکتریکی به نورانی وجود این قطعه الزامی است.

تمام لامپ‌های ال ای دی حتما دارای یک چیپ LED هستند. این قطعات بسیار کوچک باتوجه به اجزا و کارایی که دارند، می‌توانند در میزان کیفیت نور تاثیر بسزایی داشته باشند.

این تراشه‌ها با طول موج‌ و ولتاژ‌های گوناگونی تولید می‌شوند. چیپ ال ای دی از طریق فرایندی به‌نام MOCVD  ساخته می‌شود. در طول مدت زمان این فرایند لایه‌های متعدد نیمه‌هادی جهت جریان الکتریسیته تولید می‌شوند.

در ادامه به کاربرد های چیپ ال ای دی در مشهد می‌پردازیم:

کاربرد چیپ ال ای دی در مشهد و منازل مسکونی آنکاربرد‌های چیپ LED در منازل مسکونی مشهد

لامپ‌های LED به چشم آسیب نمی‌رسانند و تقریبا در تمام رنگ‌ها قابلیت تولید را دارند. استفاده از این لامپ‌ها به قدری زیاد شده است که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده مصرف لامپ و چیپ ال ای دی در مشهد تا ۵ سال آینده به میزانی برسد که تولید‌کنندگان پاسخگوی آن نباشند.

در منازل مسکونی شهر مشهد از این چیپ‌های ال ای دی برای دکور کردن سقف با نور غیر مستفیم استفاده می‌کنند یا به طور کلی در لابی‌ها و سالن‌های اجتماعات که نیاز به لامپ پرنور با مصرف کم دارند LED ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. عمری که این لامپ‌ها برای شما کار می‌کنند کاملا بستگی به مصرف شما به صورت ساعتی دارد.

لامپ‌های رشته‌ای قدیمی ۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰ ساعت کار می‌کردند و مصرف خیلی بالایی داشتند. اما لامپ‌ها با چیپ LED می‌توانند حداقل ۱۵۰۰۰ ساعت یا حداکثر ۵۰۰۰۰ ساعت بدون وقفه برای شما روشنایی داشته باشند. به علاوه لامپ‌های قدیمی رنگی زرد داشتند که بسیار گرم بود و می‌توانست چشم را اذیت کند.

این در صورتی است که لامپ‌های چیپ LED در طیف رنگی خنک‌تر تولید می‌شوند و مشکلی برای چشم و سردرد به وجود نمی‌آورند. و همین باعث استفاده از چیپ ال ای دی در مشهد بجای لامپ های رشته‌ای در منازل است.

کاربرد چیپ ال ای دی در شهر مشهد و صنایع این شهرکاربرد چیپ ال ای دی در صنایع شهر مشهد

نورپردازی صنعتی برای خود دنیایی وسیع دارد. لامپ‌های LED وجود دارند که به طور اختصاصی برای کارخانه‌ها و دیگر صنایع طراحی می‌شوند. این لامپ‌ها با چیپ LED نمی‌ترکند و همین باعث امنیت محیط صنعتی در مشهد خواهد شد. کاربرد چیپ ال ای دی در مشهد و  صنایع موجود در این شهر بسیار است به گونه‌ای که اکثر کارخانه‌ها به مقدار بسیار بالا از این لامپ‌ها استفاده می‌کنند.

فضای کارخانه بزرگ است و اگر بخواهید از لامپ‌های معمولی استفاده کنید باید تعداد زیادی لامپ بخرید که نور را به صورت مناسب پخش کنند. خرید لامپ‌های زیاد باعث می‌شود که هزینه‌های برق بالا بروند و در نهایت نیز نور زیادی به محیط نخواهند داد.

مثلا صنایعی مانند مرغ‌داری در مشهد باید نور مناسبی تهیه کنند که سلامت مرغ‌ها و جوجه‌های آنان تضمین شود یا کارگاه‌های معماری که علاوه بر نور به زیبایی پخش نور نیز نیاز دارند می‌توانند از این لامپ‌ها بهره ببرند.

لامپ‌های LED برد نوری بالایی دارند و به میزان قابل توجهی از خود نور همسان پخش می‌کنند. کاربرد چیپ ال ای دی در مشهد برای صنایعی که در فضای باز شکل گرفته‌اند، این است که با تغییرات آب و هوایی نمی‌شکنند و نمی‌سوزند.

همچنین برای نظارت بر چگونگی سیستم های الکتریکی صنایع در شهر مشهد از لوازم یا قطعات هشدار دهنده استفاده می‌شود که در چراع های آنها از چیپ ال ای دی استفاده شده است. یکی از این وسایل چراغ سیگنال است. سیگنال ها نوعی هشدار دهنده‌ی نوری هستند و با وصل تغذیه یک لامپ روشن می‌شود و شما می‌توانید وضعیت سیستم را از روی آن متوجه شوید و آن را بررسی نمایید.

سیگنال اشنایدر در رنگ ها و انواع مختلفی در بازار موجود می باشد. هرکدام از رنگ های چراغ سیگنال اشنایدر نشان دهنده‌ی یک وضعیت خاص می‌باشد. لامپ های سیگنال در گذشته به‌صورت لامپ رشته‌ای بوده اما امروزه بیشتر از چیپ LED  استفاده می‌شود؛ این چیپ های ال ای دی در رنگ های بسیاری تولید شده است .

طول عمر بسیار بالا نیز از مزایای این چیپ‌ها است که در بلند مدت نیاز به تعویض ندارند و نور را به صورت یکپارچه در همه جهات پخش می‌کنند. البته برای نمایشگاه‌ها و دیگر مکان‌هایی که نیاز به نور لیزری و مستقیم دارید نیز می‌توانید از نوع نمایشگاهی چیپ ال ای در مشهد استفاده کنید.

طریقه کارکردن چیپ ال ای دینحوه عملکرد چیپ LED

هنگامی‌که یک چیپ ال ای دی به منبع برق متصل می‌شود، جریان الکتریکی از طریق تراشه عبور می‌کند. پس از عبور جریان الکتریکی نور می‌تواند با رنگ‌های مختلفی ساطع شود. معمولا این نور به رنگ آبی بوده که دارای طول موج ۴۶۰ نانومتر‌ است.

معایب استفاده و خطرات

چیپ LED  یک ابزار نیمه هادی است که وظیفه تبدیل قدرت به نور را برعهده دارد. در ادامه به بررسی معایب استفاده و خطرات این تراشه می‌پردازیم.

پاسخگویی به دما

این تراشه‌ در برابر حرارت از خود واکنش نشان می‌دهد که این موضوع سبب فرسودگی ماژول در لامپ‌های LED  می‌شود.

یک لامپ ال ای دی سوختهمحدوده روشنایی کم

لامپ‌هایی که دارای چیپ LED  هستند، با وجود این‌که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از انرژی کم‌تری استفاده می کنند، دامنه روشنایی محدودی دارند.

بنابراین می‌توان گفت که چیپ ال ای دی در مشهد تنها برای شرایطی که نیاز به روشنایی در دامنه گسترده‌ای نباشد، مناسب است. البته با پیشرفت تکنولوژی در چند سال آینده انتظار می‌رود که  میزان برد روشنایی لامپ ال ای دی افزایش پیدا کند.

قیمت نحوه خرید چیپ LED در مشهد

برای مشاهده و سفارش انواع چیپ ال ای دی می‌توانید به صفحه بایگانی های چیپ LED مراجعه نموده و سفارش خود را ثبت کنید. همچنین برای استعلام آخرین قیمت ها می‌توانید با کارشناسان الکتروهایپر تماس حاصل فرمایید.

نتیجه

در این مقاله درباره چیپ LED و کاربرد ها و نحوه خرید چیپ ال ای دی در مشهد با شما صحبت شد و دانستیم که از این نوع چیپ چگونه در صنایع و منازل استفاده می‌شود.

منابع: homelectrical , osram

قطعات الکترونیکی الکتروهایپر

سوالات متداول

  • چیپ ال ای دی با برق مستقیم کار می‌کند یا برق متناوب؟

لامپ و چیپ های LED با جریان برق مستقیم (DC) کار می‌کنند.

  • لامپ های ال ای دی فقط DOB و COB هستند؟

خیر، نوع دیگری از این نوع لامپ ها موجود است که به SMD معروف هستند ولی مزیت های کمتری نسبت به 2 نوع دیگر دارند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۸ رای
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

8 دیدگاه در “قیمت و خرید چیپ ال ای دی در مشهد

  1. مهسا گفت:

    قیمت لطف می کنید؟

    1. seomanager گفت:

      برای اطلاع از آخرین قیمت ها با تلفن 05137052400 تماس بگیرید.

  2. پویا ص گفت:

    بسیار کاربردی و مفهومی ?????

  3. رضا گفت:

    سلام
    کدوم مورد بهتره؟ دی او بی یا سی او بی ؟

    1. seomanager گفت:

      سلام.
      مقاله تفاوت چیپ dob و cob رو مطالعه بفرمایید.

  4. مهسا گفت:

    قیمت دی او بی چقدر هست

    1. seomanager گفت:

      برای خرید چیپ dob در مشهد اگر هستید می توانید با کارشناسان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *