الکتروهایپر, بلاگ

آشنایی با کابل کواکسیال و کاربرد های آن

چند نمونه کابل کواکسیال

خیلی از افراد برای این که بتوانند اطلاعات و حتی سیگنال های رادیویی خودشان را به مقصد برسانند، دچار مشکل می شوند. به همین دلیل هم به دنبال راهی می گردند تا بتوانند به شکل ایمن سیگنال های خودشان را ارسال کنند. در نتیجه زمانی که این افراد با کارشناسان مجموعه ما تماس می گیرند، ما به آن ها خرید انواع کابل کواکسیال را پیشنهاد می‌کنیم.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با کابل کواکسیال و کاربردهای آن آشنا کنیم.

یک عدد کابل کواکسیالکابل کواکسیال چیست؟

به طور کلی کابل های کواکسیال نوعی از کابل های الکتریکی می‌باشند که می‌توانند انواع سیگنال های فرکانس رادیویی یا همان RF را از یک نقطه به نقاط و مکان های دیگر منتقل کنند. این تکنولوژی یک فناوری نوظهور می باشد و تقریبا از اوایل قرن بیستم پا در زندگی ما گذاشته است.

همه انواع کابل کواکسیال دوام و ماندگاری بالایی دارند؛ از طرفی به راحتی می‌توان آن ها را نصب و راه اندازی کرد. به خاطر همین ویژگی ها هم عمدتاً از این کابل ها برای متصل کردن آنتن های ماهواره به منازل مسکونی و همچنین مشاغل مربوطه، استفاده می‌شود.

به طور کلی انواع متفاوتی از کابل کواکسیال در بازار وجود دارد که آن ها را بر اساس پارامتر هایی همچون گیج و امپدانس تقسیم بندی می کنند. فاکتور گیج در کابل کواکسیال به ضخامت و اندازه کابل اشاره می کند. بنابراین با اندازه گیری کردن راهنمای رادیویی یا همان عدد RG می توان در مورد هسته ها و اندازه کابل نظر دارد‌. هر چقدر که عدد RG بیشتر باشد، طبیعتا هسته هادی مرکزی ضخامت نازک‌ تری خواهند داشت.

چند عدد کابل در کنار کابل کواکسیالتفاوت کابل کواکسیال با سایر کابل ها

یکی از رقبای اصلی کابل های کواکسیال، کابل جفت پیچ خورده می‌باشد؛ تفاوت های این دو کابل به صورت زیر است:

  1. در کابل های کواکسیال، انتقال دادن سیگنال با استفاده از هادی های داخلی کابل انجام می گیرد؛ اما در کابل های جفت پیچ خورده، انتقال یافتن سیگنال ها با استفاده از سیم های رسانای فلزی انجام خواهد گرفت.
  2. سرعت انتقال اطلاعات توسط کابل کواکسیال تا 10 مگابیت بر ثانیه می‌رسد؛ اما سرعت ارسال اسناد از طریق کابل های جفت پیچ خورده تا 10 گیگابیت بر ثانیه هم خواهد رسید.
  3. نصب کردن و راه اندازی کابل های کواکسیال کمی دشوار است؛ اما کابل های جفت پیچ خورده را می توان به راحتی نصب کرد‌‌.
  4. کابل کواکسیال در مقایسه با کابل های جفت تابیده به خوبی در مقابل نویز از دستگاه محافظت می کنند و در هنگام کار هیچگونه آلودگی صوتی را ایجاد نخواهند کرد‌. اما از طرفی کابل های جفت پیچ خورده، این گونه نیستند، صدای زیادی تولید می کنند و موجب اذیت افراد نزدیک به خود می شوند‌.
  5. کابل های کواکسیال از نظر پهنای باند، می‌توانند محدوده متوسطی را پشتیبانی کنند اما کابل های جفت پیچ خورده پهنای باند کمتری را پوشش می دهند‌.

کابل های کواکسیال در کنار یکدیگرکاربرد های کابل کواکسیال

به طور کلی کابل کواکسیال درون شبکه های اینترنت محلی اترنت و همچنین در MAN ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سایر کاربرد های این کابل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 در تلویزیون ها

 کابل های کواکسیالی که در تلویزیون ها به کار می‌‎روند، از نوع 75 اهم و کابل های کواکسیال RG-6 هستند.

اینترنت

از کابل کواکسیال می توان برای حمل کردن سیگنال های اینترنت استفاده کرد. از بین انواع کابل های کواکسیال، مدل RG-6 آن برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد.

کابل کواکسیال متصل به دوربین مداربسته در ساختار دوربین های مدار بسته

دو مدل از کابل های کواکسیال داخل شبکه های دوربین مدار بسته به ‌کار می روند که از این دو مدل می توان به کابل های RG-59 و RG-6 اشاره کرد.

برای انتقال ویدئو

 انواع کابل های کواکسیال را می‌توان برای انتقال دادن ویدئو مورد استفاده قرار داد‌. مدل RG-6 این کابل ها برای سیگنال های دیجیتال و مدل RG-59 آن برای انتقال دادن بدون تلفات همه سیگنال های ویدئویی مناسب است.

کابل های کواکسیال دو عددی در کنار یکدیگرضقیمت و خرید کابل کواکسیال

اگر قصد خرید کابل کواکسیال را دارید، اول از همه باید دقت کنید که چه نوعی از این کابل ها مورد نیاز شما خواهد بود. بنابراین یکی از مواردی که بر روی قیمت این محصولات اثر می گذارد، نوع محصول است. از سایر عواملی که بر روی قیمت کابل های کواکسیال اثر گذار است، طول کابل و جنس آن خواهد بود. از طرفی ضخامت کابل و همچنین ضخامت هسته مرکزی هم بر روی قیمت این تجهیزات اثر می گذارد.

برای مشاهده و خرید کابل کواکسیال اینجا کلیک نمایید.

سخن پایانی

کابل کواکسیال دسته ای بزرگ کابل های مورد استفاده در صنایع هستند که در دسته رسانا های هدایت شونده قرار می گیرند. این کابل ها را بیش تر برای انتقال دادن سیگنال هایی با فرکانس بالا مورد استفاده قرار می دهند.

کابل های کواکسیال یک نوع هادی جامد اما به صورت سه لایه عایق می باشند. همچنین این کابل ها یک هادی اتصال به زمین را هم تشکیل خواهند داد.

 درون انواع کابل کواکسیال، نوعی از هادی های جامد داخلی وجود دارد که به انتقال دادن سیگنال ها به صورت سیگنال های الکتریکی کمک زیادی می کند.

کابل های کواکسیال را اغلب برای اتصالات اینترنتی، توزیع و ارسال سیگنال تلویزیونی و انتقالات رادیویی به کار می برند‌. مجموعه ما در حال حاضر یکی از فروشندگان اصلی انواع کابل کواکسیال می‌باشد. ما این محصولات را با بهترین کیفیت اما با ارزان ترین قیمت به خریداران عرضه می کنیم. خریداران تنها باید به نوع کاری که میخواند انجام بدهند، توجه کنند.

منابع: techtarget , geeksforgeeks

قطعات الکترونیکی الکتروهایپر

سوالات متداول

  • کابل کواکسیال را می‌توان فقط برای صوت استفاده نمود؟

بله، نوعی از این کابل در بازار موجود است که تنها صوت را می‌تواند انتقال بدهد.

  • کابل کواکسیال ماهواره را می‌توان برای دوربین مدار بسته استفاده نمود؟

خیر، کابل کواکسیال ماهواره برای انتقال سیگنال استفاده می‌شود و توانایی انتقال تصویر و صدا را ندارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *