الکتروهایپر, بلاگ

رله چیست و چه کاربردی دارد؟

رله چیست و چه کاربردی دارد؟ فروشگاه قطعات الکترونیک الکتروهایپر

رله یک جزء الکتریکی است که می تواند جریان برق را در یک مدار کنترل کند. رله را می توان در یک زمان برق و در زمان دیگر خاموش کرد. این اجازه می دهد تا رله باز و بسته شود و مدارهای الکتریکی را قطع کرده و دوباره برقرار کند.

میخواهید بدانید رله چیست و چه کاربردی دارد؟ با این مقاله که توسط تیم “الکتروهایپر” آماده شده است همراه باشید.

رله برای چه استفاده می شود؟

رله را می توان در انواع مختلفی از محصولات استفاده کرد. به عنوان مثال، استارت خودرو دارای چندین رله است که مواردی مانند پمپ بنزین و کویل های احتراق را کنترل می کند.

آنها همچنین در لوازم خانگی مانند توستر یا یخچال بسیار رایج هستند.

در واقع، اکثر لوازم خانگی مدرن ده ها رله دارند. با این حال، در بسیاری از انواع مختلف لوازم و سیستم ها، یک رله برای رسیدن به هدف نهایی کافی نخواهد بود. این زمانی است که رله های برق وارد عمل می شوند.

رله چگونه کار می کند؟

برای اینکه رله بتواند کار کند، به سه جزء اساسی نیاز دارد: یک سیم پیچ، یک کلید که بتواند یک مدار را باز کند و مجموعه ای از کنتاکت ها.

هنگامی که رله استفاده نمی شود، برق از سیم پیچ جریان می یابد و سپس به باتری باز می گردد. جزء کلیدی یک رله، کلیدی است که می تواند این جریان برق را قطع کند. این کار را با باز کردن برخی از کنتاکت ها انجام می دهد که مدار را قطع می کند.

به نوبه خود، هنگامی که این کنتاکت ها باز هستند، از عبور جریان از سیم پیچ جلوگیری می کند. علاوه بر این عملکرد، انواع دیگری از رله ها نیز وجود دارند که دارای عملکردهای بسیار متفاوتی مانند تنظیم دما یا محافظت در برابر ضربه برای تجهیزات حساس هستند.

رله های معمولا باز و معمولاً بسته

رله های معمولا باز سوئیچ هایی هستند که به طور پیش فرض باز می شوند. این بدان معنی است که جریان الکتریکی از طریق سوئیچ در حالت باز جریان می یابد.

از سوی دیگر، رله های معمولا بسته، سوئیچ هایی هستند که به طور پیش فرض بسته هستند. این به این معنی است که جریان الکتریکی در حالت باز بودن کلید از طریق آن عبور نمی کند.

رله چیست ؟ یک نمونه رله 3PDT 12VAC ، فروشگاه قطعات الکترونیک الکتروهایپر

چگونه یک رله را سیم کشی کنیم؟

هنگام سیم کشی رله، مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که رله باید توسط کلیدی کنترل شود که بتواند جریانی را که رله می کشد کنترل کند. علاوه بر این، باید راهی برای اتصال به زمین داشته باشید.

ساده ترین راه برای انجام این کار، اتصال سیم زمین از رله به یک پیچ روی شاسی است.

در نهایت، باید مطمئن شوید که درجه ولتاژ رله بزرگتر یا مساوی با درجه ولتاژ مدار است.

انواع رله ها :

رله های الکترومغناطیسی

رله های الکترومغناطیسی در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها اغلب در لوازم خانگی مانند یخچال، مایکروویو و توستر یافت می شوند. در این موارد معمول است که یک رله بسیاری از عملکردهای دستگاه را کنترل کند.

در انواع دیگر محصولات، مانند وسایل نقلیه یا ماشین‌های صنعتی، چندین رله با هم کار می‌کنند تا یک هدف را محقق کنند. رله های الکترومغناطیسی نوع بسیار رایجی از رله هستند که در مجموعه وسیعی از محصولات استفاده می شود.

رله چیست ؟ مدار رله ، فروشگاه قطعات الکترونیک الکتروهایپر

رله های چفت کننده

در رله لچینگ، کلید کنترل مدار در داخل رله قرار دارد. هنگامی که رله استفاده نمی شود، بسته می شود و برق از سیم پیچ جریان می یابد و سپس به باتری باز می گردد که یک مدار را می بندد.

با این حال، هنگامی که از رله برای قطع کردن مدار استفاده می شود، برخی از کنتاکت ها را باز می کند که این مدار را قطع می کند. همانطور که قبلا ذکر شد، این کنتاکت ها توسط کلیدی که در داخل رله قرار دارد کنترل می شوند.

برای اینکه رله لچینگ به درستی کار کند، باید راهی وجود داشته باشد که جریان آن از هر دو جهت کار کند. این اجازه می دهد تا در صورت نیاز باز و بسته شود.

رله های غیر چفت شونده

رله‌های غیر چفت‌شونده بسیار شبیه به رله‌های چفت‌شونده هستند زیرا هر دو برای باز کردن مدار به یک سیم پیچ، یک کلید مدار و کنتاکت‌ها نیاز دارند. با این حال، به جای باز ماندن کنتاکت ها، به محض قطع برق بسته می شوند.

این نوع رله ها اغلب در برنامه هایی یافت می شوند که یک مدار باید تکمیل شود و بلافاصله پس از تکمیل این کار حذف شود. به همین دلیل است که این رله ها اغلب در دزدگیر ماشین و ریموت ماشین استفاده می شود تا به آنها اجازه دهد حتی بدون باتری هم کار کنند زیرا نیازی به حفظ مدار باز نیست.

رله های الکترونیکی

یک رله الکترونیکی را می توان به عنوان یک به روز رسانی در رله های الکترومغناطیسی سنتی دید. مزیت رله الکترونیکی این است که می توان آن را از طریق یک سیگنال از راه دور کنترل کرد، به این معنی که فقط یک سوئیچ باید در داخل دستگاه قرار گیرد. این اجازه می دهد تا هر کنترل خارجی دستگاه را بدون در نظر گرفتن جایی که قرار داده شده کنترل کند.

در حالی که این رله‌ها گران‌تر از رله‌های سنتی هستند، سیم‌کشی آنها بسیار ساده‌تر است و آزمایش را بسیار آسان‌تر می‌کند. این به این دلیل است که فقط نیاز به استفاده از یک سوئیچ به جای دو یا چند سوئیچ دارد که می تواند سیم کشی را در دستگاه های خاص دشوار کند.

رله های نی

رله نی شبیه رله الکترومغناطیسی است که دارای یک سیم پیچ، کنتاکت ها و آهنربا است که به عنوان کلید باز یا بسته کردن مدار عمل می کند.

اما به جای اینکه این آهنربا مانند رله های سنتی در مرکز دستگاه قرار گیرد، در یک سر آن قرار می گیرد. برای تکمیل مدار کافی است دو سر رله نی را به هم نزدیک کنید که باعث می شود آهنربا مدار را لمس کرده و ببندد. این عملکرد مشابه یک سوئیچ است، زیرا به محض قطع شدن تماس، جریان نیز قطع می شود و در نتیجه مدار را کامل می کند.

رله های ولتاژ بالا

رله ولتاژ بالا نوعی رله است که توانایی تحمل ولتاژهای بالاتر را دارد.

به طور کلی، این نوع رله دارای عایق اضافی در سراسر دستگاه است که به محافظت از آن در برابر ضربه های غیر منتظره کمک می کند. همچنین به این معنی است که این رله ها فقط برای استفاده در مدارهای HV مناسب هستند. قبل از خرید رله حتماً به دنبال رتبه بندی HV روی محصول باشید.

رله چیست ؟ رله چطور کار میکند ، فروشگاه قطعات الکترونیک الکتروهایپر

 

رله های سیگنال کوچک

رله‌های سیگنال کوچک اغلب در صنعت پزشکی برای کمک به تنظیم جریان ولتاژ استفاده می‌شوند. این سوئیچ‌های رله می‌توانند ولتاژهای بسیار پایین‌تری نسبت به رله‌های HV تحمل کنند که این امر آنها را برای استفاده در تجهیزات حساس ایمن‌تر می‌کند.

تنها نقطه ضعف این است که این سوئیچ های رله سیگنال کوچک بسیار بزرگ و حجیم هستند، بنابراین نمی توان از آنها در دستگاه های کوچک فشرده مانند تلفن های همراه استفاده کرد.

 

 رله های تاخیر زمانی

رله‌های تأخیر زمانی مشابه کلیدهای تأخیر زمانی روشن/خاموش هستند، زیرا از مقدار کمی جریان برای باز نگه داشتن مدار برای مدت کوتاهی استفاده می‌کنند.

این آنها را برای برنامه‌هایی ایده‌آل می‌کند که در آن دستگاه باید در شب یا در مواقعی که نیازی به آن نیست خاموش شود.

 

رله های چند بعدی

رله چند بعدی نوعی رله است که دارای 3 کنتاکت یا بیشتر است و بنابراین می تواند تعدادی کارکرد را انجام دهد.

این نوع رله سودمند است زیرا فقط به یک سوئیچ برای کارکردن چندین عملکرد نیاز دارد که باعث صرفه جویی در فضا و سیم کشی می شود. همچنین به این معنی است که قطعات اغلب ارزان تر از قطعات موجود در رله های سنتی هستند.

 

رله های حرارتی

رله های حرارتی نیازی به منبع تغذیه خارجی ندارند. این طرح یک روش کم هزینه و قابل اعتماد را ارائه می دهد که می تواند برای کاربردهای صنعتی یا تجاری استفاده شود.

تنها نقطه ضعف آنها این است که رله های حرارتی حجیم هستند و بنابراین برای استفاده در مدارهای کوچک مناسب نیستند.

 

رله های دیفرانسیل

رله های دیفرانسیل نوع جالبی از رله هستند که دارای دو کنتاکت در یک طرف برای مدارهای HV و دو کنتاکت در طرف مقابل برای LV هستند.

این مزیت است؛ زیرا می تواند صرفه جویی قابل توجهی در هزینه تولید کنندگان ایجاد کند زیرا آنها فقط به جای دو رله نیاز به تولید یک رله دارند.

نقطه ضعف آنها این است که با بسیاری از مدارها که شامل اجزای HV و LV هستند به خوبی کار نمی کند.

 

رله های مسافت

رله های فاصله ای نوع منحصر به فردی از رله هستند که قادر به انتقال سیگنال از یک نقطه به نقطه دیگر هستند. فاصله بین دو نقطه تنها محدودیت زمانی است که به این نوع سیگنال ها می رسد، که آن را برای استفاده در برنامه های مسافت طولانی ایده آل می کند.

مزیت خاص این نوع رله این است که نیازی به منبع تغذیه ندارد و بنابراین می توان از آن در مناطق دور افتاده استفاده کرد. این امر آن را به گزینه ای کاربردی برای بسیاری از کاربردهای تجاری و صنعتی تبدیل می کند.

 

رله های خودرو

رله های خودرو بیشتر در خودروها برای روشن یا خاموش کردن قسمت های خاصی از موتور که توسط یک کامپیوتر داخلی کنترل می شوند استفاده می شود. این نوع رله زمانی موثرتر است که مدارها را در برابر افزایش ولتاژ محافظت می کند زیرا برای کار کردن به برق اضافی نیاز ندارد.

نکته منفی این است که رله‌های خودرو با توجه به نیازهای خاص طراحی شده‌اند و نمی‌توانند برای کاربردهای ولتاژ پایین یا ولتاژ بالا استفاده شوند.

 

رله های فرکانس

رله های فرکانس منحصر به فرد هستند زیرا از دستگاهی به نام کریستال کوارتز استفاده می کنند.

هنگامی که ولتاژ به مدار اعمال می شود، کریستال با همان فرکانس ورودی می لرزد. این امکان سوئیچینگ دقیق و سریع بین دو ولتاژ مختلف را فراهم می کند که می تواند برای برخی از کاربردها بسیار سودمند باشد.

این نوع رله‌ها در بازار نسبتاً جدید هستند و هنوز به طور گسترده در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، بنابراین بررسی آنها قبل از تصمیم‌گیری برای خرید مهم است.

 

رله های قطبی شده (پلاریزه شده)

رله های پلاریزه یک نوع رله منحصر به فرد هستند که قادر به مدیریت جریان متناوب و جریان مستقیم هستند. این طرح، کنتاکت های سوئیچینگ را به دو بخش جدا می کند، که می توانند به طور مستقل از یکدیگر برای کارکرد مدار با برق DC استفاده شوند.

این نوع رله به خوبی کار می کند زیرا فقط باید با یک نوع ولتاژ سر و کار داشته باشد اما ممکن است به اندازه انواع دیگر برای استفاده در مدارهای خاص عملی نباشد.

 

رله های چرخشی

رله دوار نوعی رله است که برای استفاده از جریان متناوب طراحی شده است، اما می تواند با جریان مستقیم نیز کار کند. برای انجام این کار باید کنتاکت های جداگانه روی کنتاکتور متصل شوند.

سودمند است زیرا فقط باید با یک نوع ولتاژ سر و کار داشته باشد که به ساده‌تر شدن فرآیند استفاده از آن برای کاربردهای خاص کمک می‌کند.

 

رله های دنباله ای

رله‌های ترتیبی نوعی رله هستند که می‌توانند تعدادی از ورودی‌ها را گرفته و آنها را به ترتیبی که در مدار قرار داده‌اند ترتیب دهد.

این طراحی زمانی سودمند می شود که برای کاربردهای صنعتی استفاده می شود زیرا برای کار کردن به منبع تغذیه خارجی نیاز ندارد. همچنین می‌توان آن را در انواع مختلفی از ترکیب‌های مختلف مرتب کرد، به این معنی که معمولاً برای هر برنامه یکی موجود است.

نقطه ضعف شان است که این نوع رله ها برای کاربردهای ولتاژ بالا یا پایین مناسب نیستند زیرا فقط یک مجموعه از کنتاکت ها دارند که کارایی آنها را محدود می کند.

 

رله های سیم پیچ متحرک

رله‌های کویل متحرک نوعی رله هستند که می‌توانند بین دو سطح ولتاژ مختلف سوئیچ کنند و این کار را با سرعت بسیار بالایی انجام می‌دهند.

این رله اغلب مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا برای اینکه مدار کار کند، فقط به یک مجموعه از کنتاکت ها نیاز دارد.

 

رله های بوخهلتس (BUCHHOLZ)

رله بوخهلتس یک دستگاه کلید برق است که جریان متناوب را پشتیبانی می کند. هنگامی که ولتاژ در سیم پیچ دیگر به حد معینی می رسد، جریان را قطع می کند.

کل رله برای محافظت در برابر خوردگی و ذرات گرد و غبار در یک محفظه هوابند محصور شده است.

 

رله های ایمنی

رله های ایمنی نوعی رله هستند که برای قطع جریان در هنگام رسیدن به یک سطح مشخص طراحی شده اند. یکی از مزایای استفاده از رله های ایمنی این است که از نظر مصرف برق بسیار کارآمد هستند.

 

رله های نظارتی

رله نظارتی، رله ای است که برای نظارت بر سایر رله های یک مدار طراحی شده است. آنها اغلب زمانی استفاده می شوند که مدار از انواع مختلفی از رله ها برای مقاصد صنعتی یا تجاری تشکیل شده باشد.

مزیت داشتن این نوع رله این است که از خطاهای ارتباطی با انواع رله های موجود در مدار جلوگیری می کند.

این نوع رله همچنین می تواند به کنترل ارتباط بین دستگاه های مختلف کمک کند که به سهولت استفاده صنعتی و تجاری کمک می کند.

یکی از معایب این است که آنها توان بیشتری نسبت به مدارهای صنعتی یا تجاری معمولی مصرف می کنند زیرا این نوع رله ها پیچیده تر هستند.

 

رله های خطای زمین (GROUND FAULT RELAYS)

رله های خطای زمین برای تشخیص تفاوت ولتاژ بین دو قسمت مختلف مدار کار می کنند.

یکی از روش هایی که آنها برای انجام این کار استفاده می کنند این است که بررسی می کنند که آیا جریان در یک نقطه از مدار بیشتر از آنچه برای آن قسمت از مدار انتظار می رود است یا خیر. اگر اینطور باشد، ممکن است خطای زمین وجود داشته باشد که برای جلوگیری از وقوع برق گرفتگی، برق را قطع می کند.

عیب این نوع رله این است که فقط در سیستم تک فاز یا دو فاز قادر به تشخیص خطای زمین هستند و در سیستم 3 فاز نمی توانند آنها را تشخیص دهند.

همچنین متکی به توانایی اندازه گیری الکتریسیته به جای آمپر است که می تواند منجر به برخی از معایب آن در مورد عدم توانایی در تشخیص خطاهای 3 فاز شود.

 

چگونه رله را کنترل کنیم؟

چند راه برای کنترل رله وجود دارد. یکی استفاده از سوئیچ کنترلی است که معمولاً یک سوئیچ ضامن یا کلید راکر است. راه دیگر برای کنترل رله استفاده از کنترل کنتاکت است که از یک کلید معمولی باز یا بسته برای کنترل رله استفاده می کند. در نهایت می توانید از کنترل سوئیچینگ استفاده کنید که از یک دستگاه سوئیچینگ الکترونیکی برای کنترل رله استفاده می کند.

رله چیست ؟ ژوزف هنری مخترع رله ، فروشگاه قطعات الکترونیک الکتروهایپر

تاریخچه رله

جوزف هنری فردی بود که رله الکتریکی را اختراع کرد. اولین رله ای که او ایجاد کرد در سال 1835 بود و شامل یک نقطه فلزی محوری و یک صفحه فلزی بود. سیم سیم پیچ در تماس با نقطه فلزی قرار می گیرد و باعث می شود بار الکتریکی به صفحه فلزی منتقل شود. سپس صفحه فلزی می تواند مدار را با تامین برق سیم های دیگر متصل به آن تکمیل کند. این رله بسیار ساده بود زیرا تنها یک تکانه برای راه اندازی دستگاه های دیگر ایجاد می کرد.

جوزف هنری اولین رله الکتریکی خود را در سال 1835 ایجاد کرد و پس از آن طراحی را با استفاده از آن در تلگراف بهبود بخشید. هنری همزمان با ایجاد این رله، از اختراع خود در روش‌های آزمایشی مانند نورپردازی یکی از خانه‌های خود با سیستم تلگراف تازه ایجاد شده خود نیز استفاده کرد. هنری همچنین مفهوم رله را به طور گسترده ای برای بسیاری از مردم شناساند تا بتوانند آن را گسترش دهند و نسخه های خود را از این دستگاه ایجاد کنند.

اختراع هنری بسیار مهم بود زیرا بدون رله های الکتریکی زندگی مدرن بسیار متفاوت بود. آنها به طور گسترده در رایانه ها، هم در نرم افزار و سخت افزارشان، و هم در سایر وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون و درب بازکن اتوماتیک گاراژ استفاده می شوند. مکانیزمی که هنری ایجاد کرد همچنین برای ایجاد بسیاری از رله‌ها مانند رله‌های مغناطیسی (مورد استفاده در سیستم‌های تلفن)، مکانیکی (استفاده برای آلارم‌ها) و نشانگرهای سطح آب استفاده شد.

جوزف هنری نقش بسیار مهمی در ایجاد رله های الکتریکی داشت، او اولین رله را ایجاد کرد و همچنین به بسیاری از افراد کمک کرد تا انواع جدیدی از آن دستگاه ها را اختراع کنند. بدون جوزف هنری، زندگی مدرن به گونه‌ای که اکنون می‌شناسیم متفاوت می‌شد و مشکلات بزرگی را برای همه چیز از رایانه‌ها گرفته تا سیستم‌های هشدار ایجاد می‌کرد. در پایان، این مرد شخصیت مهمی در تاریخ فناوری بود که نه تنها رله را متحول کرد، بلکه به افراد دیگر نیز در بهبود این دستگاه کمک کرد.

جوزف هنری با اختراع رله الکتریکی در سال 1835 اعتبار دارد. با این حال، طبق کتاب برایانت “الکتریسیته و مغناطیس”، دستیار جوزف هنری بود که در واقع ایده استفاده از یک سیم ارتعاشی را برای عمل به عنوان یک کلید الکتریکی مطرح کرد. دستیار لئونارد گیل است که با هنری بر روی ایده استفاده از رله در تلگراف کار می کرد. فقط یک سال بعد جوزف هنری یک دستگاه الکترومغناطیسی ساخت که در واقع می‌توانست در تلگراف استفاده شود و کارآمدتر از آنچه گیل ساخته بود.

اختراع رله الکتریکی توسط هنری بسیار مهم بود زیرا امکان انتقال نیرو در فواصل طولانی را فراهم می کرد. قبل از ایجاد دستگاه، سیستم‌های تلگراف به میزان توانی که می‌توانستند استفاده کنند محدود می‌شدند که به دلیل مقدار انرژی مورد نیاز، مشکلاتی را در هنگام انتقال اطلاعات ایجاد می‌کرد. با داشتن دستگاهی که امکان انتقال نیرو در مناطق بزرگتر را فراهم می کرد، سیستم تلگراف توانست به طور گسترده ای بهبود یابد و امکان ارتباطات پیچیده تر را فراهم کند. علاوه بر این، رله هنری همچنین به سیستم‌های تلفن و سیستم‌های هشدار خانگی اجازه می‌دهد که به دلیل استفاده گسترده آن در بسیاری از زمینه‌های مختلف، اهمیت بیشتری پیدا کند.

جهت مشاهده و خرید انواع رله از سایت الکتروهایپر، همین جا کلیک کنید.

نتیجه

از اینکه مقاله ما را خواندید متشکریم و امیدواریم بتواند به شما در درک بهتر اهمیت رله در دنیای کنونی کمک کند. اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام رله برای پروژه شما مناسب است، می توانید برای مشاوره با تیم ما تماس بگیرید؛ ما در رله هم تخصص داریم.

الکتروهایپر به عنوان یک تامین کننده پیشرو محصولات الکترونیک در ایران، سالهاست در توزیع محصولات الکترونیکی و به خصوص رله ها و سوکت رله مشغول به فعالیت است و محصولات الکترونیک را به مشتریان ارائه می دهد.

قطعات الکترونیکی الکتروهایپر

سوالات متداول

 

  • هدف از رله چیست؟

رله ها کلیدهایی هستند که به صورت الکتریکی کار می کنند و مدارها را با دریافت سیگنال های الکتریکی از منابع خارجی باز و بسته می کنند.

  • کاربرد اصلی رله چیست؟

رله ها برای محافظت از سیستم الکتریکی و به حداقل رساندن آسیب به تجهیزات متصل به سیستم به دلیل جریان/ولتاژ بیش از حد استفاده می شوند. رله به منظور حفاظت از تجهیزات متصل به آن استفاده می شود.

  • تفاوت کلید و رله چیست؟

تفاوت اصلی بین رله ها و سوئیچ ها در نحوه عملکرد آنها نهفته است. یک کلید مدار را باز یا بسته می کند، در حالی که یک رله از آهنرباهای الکتریکی برای کنترل جریان الکتریسیته استفاده می کند. این اجازه می دهد تا کنترل پیچیده تری بر توزیع نیرو و محافظت در برابر اضافه بارهای بالقوه انجام شود.

  • آیا رله، فیوز است؟

به یاد داشته باشید که رله یک فیوز نیست. هنوز یک فیوز برای محافظت از مدار وجود خواهد داشت.

  • چرا از رله در مقابل ترانزیستور استفاده می کنیم؟

رله را می توان با برق AC یا DC در طیف وسیعی از سطوح توان استفاده کرد. ترانزیستور معمولاً برای استفاده با برق DC یا سیگنال های دیجیتال استفاده می شود، اما می توان آنها را با سیگنال های AC نیز استفاده کرد.

 

  • چخ چیزی یک رله را کنترل می کند؟

عملکرد رله ها با استفاده از القای الکترومغناطیسی برای به کار انداختن رله، سیم پیچی که هسته رله را احاطه کرده است، توسط برق منبع تغذیه ای که آن را کنترل می کند، انرژی می گیرد. همانطور که رله انرژی می گیرد، میدان مغناطیسی ایجاد می کند که کنتاکت را جذب می کند و مدار داخل رله را تکمیل می کند.

  • آیا رله ولتاژ دارد؟

اکثر رله ها در ولتاژهای کاری مختلف مانند 5 ولت، 6 ولت، 12 ولت، 24 ولت و غیره موجود هستند. اگر ولتاژ کاری مورد نیاز به رله داده شود، رله فعال می شود. ولتاژ کار یک رله به طور کلی DC است.

  • کدام رله بیشتر استفاده می شود؟

رله الکترومغناطیسی ساده ترین، قدیمی ترین و پرکاربردترین رله است. اجزای اصلی آن عبارتند از سیم پیچ ها، هسته های مغناطیسی، آرمیچرها، فنرها و کنتاکت ها.

لیست تمامی محصولات رله فروشگاه بزرگ الکتروهایپر را میتوانید در این قسمت مشاهده کنید:
?????

رله و سوکت رله (55)

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *