الکتروهایپر, بلاگ

معرفی 5 مورد از مهمترین کابل های صوتی تصویری

مهمترین کابل های صوتی تصویری در کنار یکدیگر

انتخاب مناسب ترین و مهمترین کابل های صوتی تصویری در میزان داینامیک و جزئیات انواع ابزار های صوتی از جمله تلویزیون، سینمای خانگی و … می تواند تأثیر وافری داشته باشد. آیا از سیستم صوتی شما صدای نویز ناخوشایندی به گوش می رسد؟ شما نام چند اتصالات و کابل را می دانید؟ آیا با کاربرد هر کدام آشنایی دارید؟

معمولاً بیشتر کاربران در رابطه با انواع پورت ها و کابل ها اطلاعات چندان دقیقی ندارند، به همین خاطر نمی توانند از تمامی ظرفیت های دستگاه خود نهایت استفاده را ببرند.

با فروشگاه قطعات الکترونیکی الکترو هایپر همراه باشید تا شما عزیزان را با مهمترین کابل های صوتی تصویری آشنا نماییم.

6 رشته کابل صوتی و تصویریکابل صوتی تصویری چه نوع کابلی است؟

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی ما شاهد به تولید رسیدن انواع اتصالات می باشیم. کابل صوتی تصویری به کابل هایی اشاره دارد که داینامیک و جزئیات صدا را حفظ می نمایند و بر روی تجربه شنیداری و دیداری افراد تاثیری موثر می گذارد.

از مهمترین کابل های صوتی تصویری می توانیم به کابل AV شیلد دار 2 رشته اشاره نماییم که در سیستم های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند. کابل ها به انتقال سیگنال های صوتی و تصویری پرداخته و میزان تصویر و صدا را به نمایش در می آورند.

مهمترین کابل های صوتی تصویری در کنار کابل شبکهتفاوت مهمترین کابل های صوتی تصویری با کابل شبکه و تلفن

اگر یک نگاه کلی به کابل های شبکه و تلفن بیندازیم، در نگاه اول ممکن است که تفاوتی میان آن ها دیده نشوند. همین موضوع باعث می گردد افراد این دو کابل را با یکدیگر اشتباه گرفته و در انتخاب مهمترین کابل های صوتی تصویری نیز دچار سردرگمی شوند. از تفاوت های اساسی این دو کابل می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • زمانی که شما قصد دارید رایانه خود را به دستگاه هایی همچون سوئیچ‌ها و روترها متصل نمایید، می بایست از کابل شبکه استفاده کنید. کابل تلفن در این زمینه پشتیبانی نمی نماید و برای خطوط تلفن خانگی و اتصالات دیجیتال مشترکین (DSL) استفاده می شود.
  • تعداد رشته سیم های به کار رفته در کابل LAN بیشتر از تلفن بوده و از 8 رشته سیم تشکیل شده و همین عامل موجب ضخیم دیده تر شدن کابل شبکه می گردد. در حالی که کابل تلفن تنها 4 رشته سیم دارد.
  • کابل شبکه معمولاً به کانکتور RJ45 متصل می گردد و این در حالی است که کابل تلفن به کانکتور 11 RJ متصل می شود. مهمترین کابل های صوتی تصویری هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند که در انتخاب آن ها باید نهایت دقت را داشت.

مهمترین کابل های صوتی تصویری و کاربرد هرکدام

امروزه در بیشتر خانه ها از لوازم صوتی و تصویری گوناگونی استفاده می شود. اما برخی از افراد نمی توانند از تمامی امکانات آن ها بهره ببرند، زیرا با کابل ها و اتصالات آشنایی چندانی ندارند. ما 5 مورد از مهمترین کابل های صوتی تصویری را به شما معرفی می نماییم تا انتخاب راحت تری داشته باشید:

کابل کامپوزیت  (Component RCA)

کابل ویدئویی f-pin Video Composite اطلاعات ویدیویی را به صورت یک سیگنال از یک سیم انتقال می دهد. این کابل سه فیش که دارای رنگ های سفید، سبز و قرمز می باشد، یکی از پر استفاده ترین کابل های تلویزیونی است که از کاربردهای آن می توان به انتقال تصاویر و فیلم های دوربین به تلویزیون اشاره کرد. در نظر داشته باشید، کابل های سفید و قرمز وظیفه افزایش کیفیت صدای استریو را دارند.

کابل کامپوننت از مهمترین کابل های صوتی تصویریکابل VGA

یکی دیگر از مهمترین کابل های صوتی تصویری می توانیم به کابل Video Graphics Array اشاره کنیم که در بسیاری از لوازم الکتریکی از جمله تلویزیون، رایانه و لپ تاپ، کارت‌های گرافیک و … مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کابل با کاهش رزولوشن به 320 در 200 پیکسل موجب افزایش تعداد رنگ های تصویر می گردد.

کابل VGA از مهمترین کابل های صوتی تصویریکابل AV شیلددار 2 رشته

از دیگر کابل های صوتی تصویری که کاربرد بسیار بالایی دارد کابل AV شیلددار 2 رشته است که در سیستم‌های صوتی و آمپلی فایر مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر آن افراد به دلیل کاربرد بالای آن در بسیاری از امور از جمله سامانه اعلام آتش سوزی، میکروفن ها، انتقال دیتا فیش USB و … از آن استفاده می نمایند. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر می توانید انواع آن را در فروشگاه الکترو هایپر مشاهده نمایید.

کابل ای ویکابل دیجیتالی DISPLAY PORT

این نوع از کابل ها که بیشتر در سیستم های خانگی مورد استفاده قرار می گیرند، از دیگر مهمترین کابل های صوتی تصویری محسوب می شوند که به وسیله کمپانی Video Electronics Standards Association عرضه شده اند. کابل های دیجیتالی کمی به کابل HDMI شباهت دارند، البته با کاربردهای متفاوت. اگر برای وصل کردن کامپیوتر خود به مانیتور به دنبال کابلی مناسب هستید، ما به شما کابل های دیجیتالی را معرفی می نماییم که بسیار مناسب هستند.

DISPLAY PORT از مهمترین کابل های صوتی و تصویریکابل HDMI

اگر به دنبال یکی از با کیفیت ترین کابل های تلویزیونی هستید که به عنوان رابط تصویری و صوتی و علاوه بر آن رابط رسیور به تلویزیون عمل کند، کابل HDMI انتخاب درست شما خواهد بود. این کابل که با استفاده از بهترین فناوری های روز دنیا به تولید رسیده است، از بهترین جایگزین ها برای کابل‌های DVI محسوب می گردد. شما هر گونه دستگاهی را که قصد داشته باشید به تلویزیون متصل کنید، با بهره مندی از کابل HDMI می توانید با بالاترین کیفیت مشاهده کنید. به همین خاطر این کابل از مهمترین کابل های صوتی تصویری شناخته می گردد.

بیشتر بخوانید: تفاوت HDMI و Display port در چیست

HDMI از مهمترین کابل های صوتی و تصویریجمع بندی نهایی

در این بخش از مقاله به معرفی 5 مورد از مهمترین کابل های صوتی تصویری پرداختیم که هر کدام بر اساس کارکردهایی که ارائه می نمایند، کاربردهای متفاوتی دارند. این موضوع می تواند انتخاب شما را نیز تحت تاثیر قرار بدهد. در نظر داشته باشید کابل های صوتی تصویری جهت انتقال فایل‌های صوتی و تصویری از ابزار های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت مشاهده و خرید انواع کابل صوتی و تصویری به صفحه بایگانی کابل صوتی و تصویری مراجعه نمایید.

منابع: crutchfield , cableorganizer

قطعات الکترونیکی الکتروهایپر

سوالات متداول

  • انواع کابل تبدیل جزو کابل های صوتی تصویری محسوب می‌شوند؟

بله، کابل تبدیل کابلی است که ورودی و خروجی کابل های صوتی و تصویری را به یکدیگر تبدیل می‌کند. یعنوان مثال لپ تاپ شما دیسپلی پورت است و تلویزیون شما HDMI. برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون نیازمند یک کابل تبدیل Display Port به  HDMI هستید.

  • کابل تبدیلی وجود دارد که بتوان با آن موبایل را به تلویزیون متصل کرد؟

بله، انواع مختلفی از کابل ها مانند کابل mhl وجود دارد که با آنها می‌توانید این کار را انجام دهید. البته اگر تلویزیون شما به شبکه بیسیم متصل باشد می‌توانید بدون استفاده از کابل و با استفاده اینترنت موبایل خود را به تلویزیون متصل نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۸ از ۵
از مجموع ۴ رای
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “معرفی 5 مورد از مهمترین کابل های صوتی تصویری

  1. محمدعلی حیایی گفت:

    سلام بسیار مقاله خوبی دارید ممنون. خیلی کمکم کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *