الکتروهایپر, بلاگ

نحوه تشخیص کابل شبکه مرغوب

یک کابل شبکه مرغوب آبی رنگ

کابل کشی شبکه، مجموعه‌ای از سیم های ساخته شده از مس است که برای اتصال کامپیوترها و سایر اجزای شبکه استفاده می شود تا آنها را قادر به برقراری ارتباط کند و در نتیجه شبکه ای از رایانه ها را تشکیل دهد. از همین روست که کابل شبکه مرغوب می تواند در ایجاد ارتباطی بی نقص، بسیار موثر باشد.

در این مقاله با قطعات الکترونیکی الکتروهایپر همراه باشید تا ویژگی های یک کابل شبکه مرغوب را به شما بگوییم و هنگام خرید بهترین کابل شبکه موجود در بازار را بتوانید خریداری نمایید.

کابل شبکه چیست؟

کابل کشی شبکه، رسانه ای است که معمولاً اطلاعات از طریق آن، از یک دستگاه شبکه به دستگاه دیگر منتقل می شود. انواع مختلفی از کابل وجود دارد که معمولاً با شبکه های LAN استفاده می گردد. در برخی موارد، یک شبکه فقط از یک نوع کابل استفاده می کند، ضمن آنکه نوع کابل انتخاب شده برای شبکه به توپولوژی، پروتکل و اندازه شبکه مربوط می شود.

درک ویژگی های انواع مختلف کابل شبکه مرغوب و نحوه ارتباط آنها با سایر جنبه های یک شبکه برای توسعه یک شبکه موفق ضروری است. ضمن آنکه کابل‌گذاری، پایه و اساس ایجاد شبکه‌های محلی (LAN) و اتصال شبکه‌ های محلی به شبکه‌های گسترده (WAN) است. مدیران شبکه معمولاً فقط در برنامه ریزی و نصب کابل کشی LAN دخالت دارند؛ زیرا کابل کشی WAN بر عهده اپراتورهای مخابراتی است.

یک کابل شبکه مرغوب و اجزای داخلی آنهاکابل شبکه مرغوب چیست؟

کابل شبکه مرغوب، مفهوم گسترده ای از انواع کابل های مورد استفاده در شبکه های مختلف است. این کابل، برای اتصال و انتقال داده ها بین شبکه و رایانه استفاده می شود. انواع کابل های شبکه در بازار وجود دارد و برای شرایط مختلف شبکه، کابل های متفاوتی مورد نیاز است که شامل متقاطع اترنت، پیچ خورده، کواکسیال و فیبر نوری می شود که از پرکاربردترین کابل های شبکه هستند.

بنابراین می توان گفت که کابل اترنت شاخه ای از کابل شبکه مرغوب است. فقط کابل های شبکه ای که در محیط های اترنت (LAN، MAN، WAN) استفاده می شوند، کابل اترنت نامیده می شوند. کابل آلومینومی و کابل مسی، عمدتا کابل اترنت را شامل می شوند. با این حال، کابل شبکه به طیف وسیعی از انواع کابل مانند پچ کابل و فیبر نوری اشاره دارد.

انواع کابل شبکه مرغوبانواع کابل شبکه مرغوب

دو نوع اصلی کابل شبکه مرغوب در محیط های شبکه LAN مورد استفاده قرار می‌گیرد، کابل های مسی که از هادی هایی از جنس مس عایق بندی شده تشکیل شده است و سیگنال ها را با استفاده از ولتاژ و جریان الکتریکی منتقل می کند.

کابل‌کشی مسی می ‌تواند کابل کواکسیال باشد که عمدتاً در محیط ‌های صنعتی استفاده می‌شود، یا کابل‌کشی زوج تابیده که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابل شبکه مرغوب مسی عمدتاً برای کابل‌های کوتاه‌تر مانند کابل ‌های افقی بین کمد های سیم‌ کشی و صفحات دیواری در نواحی کار، برای کابل ‌های پچ و برای اتصالات تجهیزات استفاده می ‌شود.

کابل فیبر نوری که از رشته های شیشه ای ساخته شده است، سیگنال ها را به صورت امواج نور یا پالس منتقل می کند. کابل ‌شبکه مرغوب فیبر نوری می ‌تواند یک حالته باشد که برای طولانی‌ترین کابل استفاده می‌شود یا چند حالته منظور شود که ظرفیت حمل بسیار بالاتری دارد.

کابل فیبر نوری به طور کلی برای کابل های ستون مانند بالا آمدن عمودی در ساختمان ها و اتصالات بین ساختمان ها در محوطه دانشگاه، جهت اتصالات پرسرعت بین دستگاه های شبکه و برای اتصال به سرورهای پرسرعت و ایستگاه های کاری کاربرد دارد که عمدتا کابل شبکه مرغوب مد نظر گرفته می شود.

اجزای تشکیل دهنده یک کابل شکبه مرغوب و خوباجزای تشکیل دهنده کابل شبکه مرغوب

برای اتصال دو یا چند کامپیوتر یا دستگاه در یک شبکه، از کابل شبکه مرغوب استفاده می شود. سه نوع کابل شبکه وجود دارد که به نام های کواکسیال، تابیده و فیبر نوری می باشد. این کابل شامل هادی، عایق و غلاف است. غلاف قیطان را می پوشاند، قیطان عایق را می پوشاند و عایق هادی را می پوشاند.

غلاف

غلاف به عنوان لایه بیرونی در کابل کواکسیال مطرح است که می تواند آن را از آسیب های احتمالی، مراقبت کند.

روکش بافته شده

این بخش از کابل شبکه مرغوب ، محافظ سیگنال ها را در برابر تداخل و نویز خارجی محافظت می کند. این محافظ، از همان فلزی ساخته شده است که برای ساخت هسته استفاده می شود.

عایق

عایق از هسته محافظت می کند. همچنین هسته را از روکش بافته، جدا نگه می دارد. از آنجایی که هم هسته و هم محافظ بافته شده از فلز یکسانی استفاده می کنند، بدون این لایه، یکدیگر را لمس کرده و یک اتصال کوتاه در سیم و کابل شبکه مرغوب ایجاد می کنند.

هادی سیگنال

هادی، سیگنال های الکترومغناطیسی را حمل می کند. بر اساس هادی، کابل کواکسیال را می توان به دو نوع طبقه بندی کرد. کابل کواکسیال تک هسته ای و کابل کواکسیال چند هسته ای را شامل می شود.

کابل کواکسیال تک هسته ای از یک هادی فلزی مرکزی (معمولا مسی) استفاده می کند، در حالی که در کابل شبکه مرغوب ، کابل کواکسیال چند هسته ای، از رشته های نازک سیمی فلزی بهره می برد.

کابل شبکه مرغوب آبی و قرمزمشخصات کابل شبکه خوب

با استفاده از راهکارهایی ساده، این امکان وجود دارد که بتوان در خصوص کیفیت کابل شبکه مرغوب اطمینان حاصل نمود. برای این کار، لازم است که ابتدا روکش بهم تابیده رشته ای را جدا کرده و خراشی را روی سطح رسانا ایجاد کنید.

در صورتی که تماما از جنس مس باشد، از نوع کابل شبکه مرغوب به شمار می آید. اما در برخی از موارد، تنها روکشی از مس در آن استفاده شده است. از سویی دیگر، کابل نباید شکننده باشد که این کار را می توان با فشردن کابل بررسی نمود.

یک کابل با کیفیت و مرغوب، می بایست در برابر فشارها به خوبی دوام داشته باشد. ضمن آن که به سادگی در برابر شغله مستقیم آتش، ذوب نشود. این کابل را می توان در دسته بندی کابل شبکه مرغوب منظور کرد.

برای خرید و سفارش کابل شبکه مرغوب می‌توانید با کارشناسان قطعات الکترونیکی الکتروهایپر تماس حاصل نمایید.

نتیجه

کابل شبکه مرغوب اگرچه هزینه تقریباً بیشتری نسبت به کابل های شبکه معمولی تر دارد ولی طول عمر آن چندین برابر کابل های معمولی است. که در طولانی مدت هزینه های شما را برای خرید کابل کاهش می‌دهد.

در این مقاله اجزا و ویژگی های یک کابل شبکه مرغوب را به شما گفتیم و دانستیم که چگونه می‌توان آن را از کابل های معمولی تر تشخیص دهیم.

منابع: digitaltrendstechadvisor

قطعات الکترونیکی الکترهایپر

سوالات متداول

  • کابل اترنت چیست؟

کابل اترنت مفهومی از کابل شبکه مرغوب است که برای استفاده در LAN (شبکه محلی)، MAN (شبکه شهری) و WAN (شبکه گسترده) مشخص شده است. در کاربرد واقعی، کابل ‌هایی که در اترنت برای اتصال به دستگاه‌ هایی مانند سوئیچ ‌ها، روترها و رایانه‌ های شخصی نصب می ‌شوند و در نقش رسانه شبکه به صورت مشترک استفاده می شود.

  • آیا کابل شبکه utp برای اداره جات بزرگ مناسب است؟

خیر، کابل شبکه utp یا همان بدون شیلد تنها برای خانه ها و اداره های کوچک قابل استفاده است. برای استفاده در محیط های بزرگ لازم است تا از کابل های شبکه شیلد دار SFTP استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۴ رای
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “نحوه تشخیص کابل شبکه مرغوب

  1. احمدرضا نبی زاده گفت:

    میتونیم با کابل شبکه تماس برقرار کنیم؟

    1. seomanager گفت:

      سلام بهتره که از سیم مخصوص تلفن استفاده کنید

      1. seomanager گفت:

        سلام.
        خود حافظه های اس اس دی کمیاب نیستن.
        بلکه قطعات الکترونیکی و چیپ هایی که باهاشون اس اس دی رو میسازن کمیابن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *