ال ای دی هایپر, بلاگ

خرید و قیمت چیپ cob در مشهد

یک لامپ COB در مشهد

استفاده از چیپ COB  در مشهد جدید ترین راه حلی است که برای از بین بردن نور آزار دهنده لامپ های LED در مشهد استفاده می‌شود. می‌دانیم که امروزه دیگر حتی از لامپ های کم مصرف برای روشنایی استفاده نمی‌شود، زیرا فناوری بهتر و جدیدتری موجود است که به آن LED گفته می‌شود. دلیل استفاده از LED ها در مشهد و سایر شهر ها برای روشنایی؛ طول عمر بیشتر و مصرف انرژی و تولید گرمای کمتر است.

اما خود این LED دستخوش تغییراتی شده است تا بهره وری و بازدهی آن از قبل بیشتر شود. چیپ COB جدیدترین نمونه بکار رفته برای LED ها است که در این مقاله قصد داریم درباره آن به شما توضیحاتی را ارائه دهیم تا بدانید چرا بهترین مدل از لامپ های LED را COB ها تشکیل می‌دهند.

[aparat id=’k9T4S’]

چیپ COB چیست

COB مخفف  Chips on Board یا چیپ های روی برد است. COB تکنولوژی جدیدی از چیدمان چیپ های LED (تراشه های ال ای دی) بر روی صفحه یا همان برد است و خود آن برد نیز بر روی پایه‌ای فلزی سوار است.

در این روش بر خلاف بردهایی با فناوری گذشته و استاندارد مانند SMD، DOB ها، اتصالات تراشه ها به شدت فشرده و کوچک شده‌اند. به این صورت چیپ های COB مانند یک پنل LED یک تکه، به صورت یکنواخت روشن می‌شوند.

چون تراشه های LED در COB در کنار یکدیگر فشرده شده‌اند، پخش نور بیشتری را نسبت به سایر مدل های LED دارند. همچنین این تراکم باعث کاهش زنندگی نوری در LED ها شده و باعث می‌شود که چیپ COB در طولانی مدت به چشم ها آسیب نرساند. به همین دلیل خرید چیپ cob در مشهد مشتریان بسیاری را دارد.

کاربرد های چیپ COB در مشهد

چیپ COB در بخش های مختلفی از شهر مشهد استفاده می‌شود. از جمله در اداره جات ها، کارگاه ها، منازلی که سالن های بزرگ دارند، سالن های کارخانه ها و سایر بخش هایی که دارای سالن و قسمت های بزرگ و نیازمند استفاده از گستردگی نور با استفاده از کمترین هزینه و تعداد لامپ مصرفی هستند.

از جمله کاربرد های چیپ cob در مشهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لامپ های سی او بی که شهری در مشهد را روشن کرده اندخیابان ها و معابر

به دلیل مصرف کم و نور دهی گسترده از این نوع لامپ بجای لامپ های هالیدی برای روشنایی خیابان ها و جاده ها در شهر مشهد استفاده می‌شود. همچنین در بوستان ها و پارک ها در کناره پیاده رو ها برای روشن کردن جلوی پای افرادی که در پارک قدم می‌زنند از چیپ cob استفاده می‌کنند.

خانه ای در مشهد که از چیپ cob برای روشنایی داخل خانه استفاده کرده استمنازلی که سالن بزرگ دارند

یکی دیگر از کاربرد های چیپ cob در خانه هایی است که سالن بزرگی دارند. برای نور دهی به سالن های بزرگ منازل نمی‌توان از چندیدن لامپ استفاده کرد. این کار نه تنها انرژی بیشتری مصرف می‌کند بلکه باعث گرم شدن بیشتر خانه ها در فصل تابستان خواهد بود. خصوصاً در مشهد که آب و هوای نسبتاً خشکی را داراست.

کاربرد چیپ سی او بی برای این منظور است که با استفاده از تعداد کمتری لامپ cob نور دهی بیشتر و مصرف انرژی کمتری را تجربه خواهید کرد.

سوله ها و باشگاه های ورزشی

همانند منازلی که سالن های بزرگ دارند کاربرد های چیپ cob برای سوله های کارخانه جات و ورزشگاه ها نیز صدق می‌کند که با مصرف انرژی کمتر نور دهی بیشتری را دریافت کنند.

پله های سینمایی در مشهد که ازچیپ cob استفاده شده استپله های سینما ها و سالن های همایش ها

لامپ های cob مدل های مختلفی دارند که نمونه های کارآمدی از آنان حالت شلنگی و انعطاف پذیری دارند که بر روی پله های سینما ها و سالن های همایش کار گذاشته می‌شوند تا در صورت تاریک شدن سالن پله ها و مسیر ها مشخص شوند.

ساختمانی در مشهد که از لامپ cob استفاده کرده استنمای ساختمان و دکوراسیون داخلی

دیگر کاربرد لامپ های سی او بی در نمای بیرونی ساختمان ها است که به دلیل طول عمر بالای این نوع لامپ و مقاومت آن در برابر رطوبت برای این کار گزینه مناسبی هست. همچنین برای تزیینات داخل منازل و سقف هایی که طرح های خاص دارند از این نوع لامپ استفاده می‌شود.

فلش تلفن های همراه

بله، فلش هایی که در تلفن های همراه استفاده می‌شوند و برای نور پردازی در عکس برداری و فیلم برداری با تلفن همراه استفاده می‌شوند، از جنس چیپ های cob هستند. کاربرد های چیپ cob اینطور است که به دلیل مصرف کم انرژی و نور دهی بالا و تولید در ابعاد کوچک بهترین گزینه برای استفاده در تلفن های همراه هستند.

همچنین در دوربین های عکس برداری جدید از این نوع لامپ استفاده می‌شود.

برای خرید چیپ cob در مشهد می‌توانید به صفحه دسته بندی انواع چیپ های cob مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

مزایای چیپ COB

لامپ های COB دارای مزایای منحصر به فردی هستنذ که باعث شده حتی با وجود قیمت بالاتر نسبت به چیپ DBO و SMD مشتریان را به سوی خود در مشهد جذب کنند. مهم ترین مزایای چیپ های COB شامل موارد زیر هستند:

عمر طولانی

این نوع لامپ ها نیز مانند لامپ های LED دارای طول عمر بالایی هستند و البته طول عمر چیپ سی او بی از نمونه های دیگر بیشتر است.

اندازه کوچک تر

تکنولوژی به کار رفته برای ساخت چیپ COB  در مشهد طوری هست که تراشه های LED بصورت فشرده در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و نتیجه این کار عدم وجود فضای خالی در میان آنان و کوچتر شدن اندازه لامپ تا مقدار ممکن است.

چیپ cob که در گره خورده است و همچنان کار می‌کندجنس بدنه مقاوم تر

چیپ COB در مشهد به دو روش دایکاست و اکستروژن موجود هستند که هرکدام مزیت­‌های خود را داراست و باید در انتخاب آن­ها دقت کرد.

دلیل تاکید بر ریخته‌ گری (دایکاست) و یا اکستروژن بودن بدنه محصولات میزان رسانایی گرمایی این نوع بدنه‌هاست. با اینکه هر دو آلومینیومی هستند اما میزان رسانایی گرمایی بدنه‌ای که با روش دایکاست یا همان ریخته گری تولید می­‌شود به مراتب پایین‌تر از بدنه‌ای است که با متد اکستروژن تولید شده است.

گستردگی نور بیشتر

به دلیل تراکم بالای لامپ های LED در تولید چیپ COB، فضای خالی میان تراشه های LED وجود ندارد و نور می‌تواند گسترده تر پخش شود. به همین دلیل برای سالن های ورزشی و فضا های بزرگ از چیپ cob در مشهد استفاده می‌شود.

طول عمر بیشتر در برابر خاموش و روشن شدن مکرر

اکثر لامپ ها در برابر خاموش و روشن شدن های مکرر نمی‌توانند دوام بیاوردن و پس از مدتی برد های آنها می‌سوزند. اما لامپ های سی او بی در برابر روشن و خاموش شدن های مکرر مقاومت بیشتری نشان می‌دهند و همین به طول عمر آنها می‌افزاید.

مقاومت در برابر رطوبت و گرد و غبار

چیپ های سی او بی اولین نوع از لامپ ها هستند که می‌توانند در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاومت کنند. این به دلیل نو ساخت و جنس برد آن است که می‌تواند از عایق های مقاومی ساخته شود که به اجزا و چیپ ها در برابر آب و غبار مقاومت ببخشد.

معایب استفاده از چیپ cob در مشهدمعایب چیپ COB

لامپ های سی او بی بدون عیب نیستند و هنوز دارای معایبی هستند که باعث می‌شود برخی مشتریان نمونه های دیگر را بجای چیپ cob در مشهد همچنان برای خرید انتخاب کنند. از جمله مهم ترین معایب این چیپ ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گرم شدن برد

به دلیل تراکم بالا و نزدیک بودن چیپ های LED و قطعات الکترونیکی دیگر در این نوع لامپ ها، همچنین به دلیل وجود برد فلزی، برد چیپ COB بیشتر از لامپ های LED معمولی داغ می‌شوند و این گرما در صورت طولانی بودن و در محیط گرم ماندن لامپ باعث آسیب به سایر چیپ های موجود بر روی برد می‌شود.

همچنین خرید چیپ cob در مشهد برای قسمت های گرم و خشک آن در تابستان استقبال کمی دارد، زیرا عمر این چیپ ها در آب و هوای قسمت های گرم مشهد کاهش میابد.

یک لامپ سی او بی مورد استفاده در مشهدوجود طیف نور آبی بیشتر

در لامپ های COB شدت نور آبی مضر برای چشم ها بیشتر از سایر لامپ های موجود در بازار است. البته این به معنی آسیب به چشم ها در حالت عادی نیست و تنها زمانی به چشم ها آسیب وار می شود که فرد بصورت مستقیم به لامپ چیپ COB نگاه کند.

به همین دلیل مشتریان برای خرید چیپ cob در مشهد باید به این نکته دقت کنند که درصورت داشتن مشکل چشمی به صورت مستقیم به لامپ سی او بی نگاه نکنند.

عدم استفاده در ارتفاعات کم

به خاطر گستردگی نور و وجود طیف نور آبی نمی‌توان از این نوع لامپ برای ارتفاعات پایین استفاده نمود و باید در سوله ها یا تونل ها که ارتفاع آنها زیاد است از این نوع لامپ استفاده نمود. و برای منازلی که سقف آنها ارتفاع کمی دارد خرید چیپ cob در مشهد توصیه نمی‌شود.

طیف نوری محدود

لامپ های SMD در انواع طیف های نوری می‌توانند نور دهی کنند. این یعنی در رنگ های مختلف می‌توانند نور بدهند ولی چیپ COB تنها در طیف های رنگی خاصی می توانند نور دهی کنند و آنها رنگ های سفید، قرمز، یخی، آفتابی، سبز، آبی و صورتی می‌باشد.

کلام پایانی

خرید چیپ COB در مشهد یکی از بهترین انتخاب ها برای ایجاد روشنایی در قسمت های مورد نیاز است.

این چیپ ها از جدید ترین فناوری ها و بهترین نمونه لامپ های LED هستند که با ورود به بازار جایگزین لامپ های رشته‌ای، کم مصرف و حتی نمونه های قدیمی LED مانند SMD شده‌اند.

این لامپ ها در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می‌شوند که با توجه به نوع استفاده و نیاز باید مدل مناسب خود را انتخاب کنید و اگر در ارتفاع پایین قصد استفاده از لامپ LED را دارید بهتر است که از نمونه های دیگر استفاده کنید.

و برای مشاوره خرید چیپ cob در مشهد با کارشناسان الکتروهایپر تماس حاصل نمایید.

منابع: power and beyond , siliconlightworks

قطعات الکترونیکی الکتروهایپر

سوالات متداول

  • قیمت چیپ cob در مشهد به میزان وات آن مربوط است؟

بله، اندازه و میزان وات مصرفی لامپ های cob در قیمت گذاری آنها تأثیر گذار است. چه در مشهد چه در سایر شهر ها.

  • چیپ cob در مشهد را از کجا می‌توان خرید؟

می‌توانید برای خرید این چیپ، با فروشگاه قطعات الکترونیک الکتروهایپر عرضه کننده انواع چیپ های cob در مشهد تماس حاصل نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۱۷ رای
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

15 دیدگاه در “خرید و قیمت چیپ cob در مشهد

  1. Baransharifi گفت:

    سلام وقت بخیر، ارسال به خارج از کشور هم دارید؟

    1. seomanager گفت:

      سلام، برای ارسال به خارج کشور با مشاوران بخش فروش تماس حاصل فرمایید

    2. یزدان صادقی گفت:

      عالی بود

  2. مهرناز گفت:

    خرید چیپ COB در مشهد یکی از بهترین انتخاب ها برای ایجاد روشنایی هستش، حتما امتحان کنید.

  3. رسول گفت:

    خيلي خوب بود ممنون ازتون

  4. ابراهیم خلیلوند گفت:

    سلام چیپ cob سوخته تعویض می‌کنید؟

    1. seomanager گفت:

      سلام تعویض زمانی میشه که از قطعات الکترونیکی الکتروهایپر خریداری کرده باشید و شامل موارد گارانتی بشه.

  5. جواد اقا گفت:

    قطعات الکترونیکی الکتروهایپر واقعا فروشگاه خوبیه

    1. seomanager گفت:

      ممنونیم از شما آقا جواد

  6. مهسا گفت:

    چیپ لامپ ال ای دی 30 وات هم دارید؟

    1. seomanager گفت:

      سلام، چیپ LED سی وات موجودی انبارمون تموم شده ولی بزودی موجود می‌کنیم.
      میتونید با پشتیبانی تماس بگیرید و شماره تماس تون رو بدین تا در صورت موجود شدن بهتون اطلاع بدیم.

  7. علی گفت:

    بنظرتون نور چیپ cob بیشتره یا dob

    1. seomanager گفت:

      سلام. چیپ COB پخش نور بیشتری داره

  8. حسینی گفت:

    سلام وقت بخیر مهندس به شهر های دیگه هم میفرستید یا فقط در مشهد؟

    1. seomanager گفت:

      با کارشناسان فروش تماس بگیرید تا نحوه دریافت محصول تون رو بگن بهتون.

      تلفن تماس: 05137052400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *